תתכונן ילד, ערוץ 2 קורא לך




"איפה היית כשרבין נרצח?" הכתבת בעל פני הסוס מערוץ 1 שאלה קשיש בנחלת בנימין. הלז התרגש מהמעמד, טלוויזיה וכו'.  "איפה הייתי?", אומר כמנסה להרוויח עוד שנייה לחשוב על מקום יותר אקזוטי אך לבסוף ניכרה האכזבה בפניו, "הייתי בבית מול טלוויזיה". היה נראה כאילו חושב, "חבל שלא הייתי בכיכר. אולי הייתי יכול לעמוד ליד יגאל עמיר. כמה כסף ההוא שצילם את הרצח עשה?".
לפני שנתיים פחות או יותר "כוכב נולד" נבחרה לתוכנית העשור. אמרו שהיא חיברה את הפריפריה לתל אביב, יצרה סופר סטארים אמיתיים בפעם הראשונה והצעידה את הטלוויזיה הישראלית אל עבר אחיותייה באנגליה וארה"ב.
אך האירוע בניצנים מתגמד לעומת אירוע מושקע אחר. האירוע  המכונן אשר בנה את ערוץ 2 היה רצח רבין. הרצח מיצב את הערוץ כמוביל ובעצם קבע א הלך הרוח של הערוץ – סדרות רכש מובילות מארה"ב ו"הפקות מקור" זולות אך מרגשות ומאחדות.
האם הייתה הפקה יותר טובה מזו של הרצח? גיבור מעמד הביניים, לוחם השלום הבלתי מעורער, אשכנזי יפה בלורית נורה על ידי הג'וקר, נסיך התלתנים, אשר למד בבר-אילן, רחמנא לצלן.
פסקול – יש, בדמות ישוע השנקינאי, נציע הנוער המורד שהפך לעציץ בלובי של חברת סלולר. סלוגן  - "שלום, חבר" במבטא אמריקאי דרומי עם ר מתגלגלת, ממרלון ברנדו של העניים אשר בא ללטף לנו את האגו, ,"ראית כמה דלגציות באו להלוויה?" העולם איתנו ויעקב איילון במרכזו.
מה יותר זכור? מתמודד זוכה במכונית יפנית וסיגל שחמון אחת ב"גלגל המזל" או המסך המפוצל של הפיגוע בתל אביב עם משחק הכדורגל, "כמה כמה?".
סטיבן שפילברג בוודאי החוויר כשראה את ההפקה הנוצצת של קיץ 2005 – התנתקות בצבע כתום, חיבוקים מאולצים וסרט המשך בצורת סוס פוני שמביא בעיטה לאפי איתם בראש.
מרק ברנט צריך לבוא לישראל לקחת שיעורים. להם יש את ההומו השמן, לנו יש שתי רוסיות חטובות וויקה.

 

No comments:

Post a Comment